Kävin läpi tämän vuoden kirjoitukseni


 Luin tänä vuonna tekemäni blogipostaukset. Aika selvästi näkyy, että rankkaa on ollut ja kovin sekavia on päivityksetkin. Kirjoitan samoista asioista ihan uutena tietona ja toisaalta näkyy miten osa asioista on vasta huoli-vaiheessa ja nyt ne on jo päättyneet. Paskasti. Kuten nyt vaikka tuo Inton autoasia ja mun verosotkuni. 

Toisaalta näkyy myös sama usko ja toivo paremmasta. Se on ollut kantava voima koko vuoden. Vieläkin, vaikka sitä paskaa tulee edelleen niskaan. Kuvaavaa on, että en ihan oikeasti enää edes muista mitä kaikkia vastoinkäymisiä meillä on ollut, mutta kuten taisin aiemmin todeta: ihan helvetin tyhmää niitä alkaa väkisin kaivelemaankaan. 

Ja sitten taas toisaalta, mun on ehkä pakko lopettaa edes varovaisesti miettiä, että paska helpottaa. Nimittäin joka ainoa kerta, kun näin olen tehnyt, niin uusi paska on tullut käkättimeen. Täytyy kyllä jo antaa krediittiä jonkun korkeamman tahon luovuudesta ja kekseliäisyydestä, sillä niin moninaista paskan määrä ja laatu on ollut. 

Eilen Into oli ajanut pikkutietä ja huomannut, että oli ajanut ohi siitä mistä piti kääntyä. Oli pysäyttänyt autonsa ja lähtenyt pakittamaan. Katsomatta ollenkaan onko takana joku. Olihan siellä. Vanhempi herra autonsa kanssa. Törmäys tuli, mutta ei vaurioita kumpaankaan autoon. 

Se vaan, että mä olen painottanut Intolle, että tällaisissa tilanteissa pitää AINA ottaa kuvatodisteita ja mahdollisten silminnäkijöiden yhteystiedot. Nytkin joku nainen näki tilanteen ja oli selittänyt vanhalle miehelle ettei mitään käynyt. Mutta tää mies oli ottanut Inton autosta ja rekisterikilvestä kuvan. 

Mun ystävän mies joutui vähän samanlaisessa tilanteessa jälkikäteen poliisille kuulusteltavaksi. Ja hänen tapauksessaan hän ei tehnyt mitään väärää. Kunhan nyt vaan kusipäinen takana ollut mies oli tehnyt hänestä rikosilmoituksen. Meidän tapauksessa Into todellakin teki väärin ja ajoi väärin. Sankkua tulee, jos tuo mies marssii myöskin poliisilaitokselle. 

Ja sitten saatiin illalla taas mehevä riita. Ei tästä kolarista, vaikka se turhauttikin mua, ettei Into tehnyt kuten olen häntä neuvonut. Tämähän siis tulee vaikuttamaan hänen oleskelulupaansa, jos hänet tuomitaan liikenteen vaarantamisesta. Mutta siis se riita tuli siitä, kun Into oli jälleen kerran kuullut jotain ihan älytöntä ja täysin väärää tietoa veroasioista ja ihmetteli mulle, että miksi en ole hänelle kertonut tällaisesta huikeasta mahdollisuudesta. 

En ole kertonut, koska asia ei ole lainkaan niin yksinkertainen mitä hän luulee, mutta eihän hän usko kun kaverin kaveri on tämmöisen jutun tehnyt. Tätä sitten väännettiin koko ilta. Ja hän teki selväksi, että aikoo toteuttaa asian, jos se on mahdollista. Se tarkoittaa paljon rahanmenoa, jota meillä ei ole. Mutta kun juttu on niin upea mahdollisuus. 

Riidan yhteydessä Into onnistui taas useampaan otteeseen sivaltamaan aika ikävästi. Mä en siis missään nimessä jää verbaalisesti, tai muutenkaan alakynteen, mutta Inton tietoinen tarkoitus loukata (ja sitten myöhemmin todeta, ettei tarkoittanut mitä sanoi) alkaa rassaamaan aika pahasti. Onnistui muutamalla lauseella mitätöimään melkolailla täysin kaiken avun, jota olen hänelle antanut ja hänen eteensä tehnyt. 

Eli tämän vuoden teema jatkuu: vastoinkäymisiä, haasteita, murheita ja riitoja. Riitoja toisensa perään. Mitähän meille oikein tapahtui? Missä mentiin näin pahasti väärille teille? Meillä kun oli uskomattoman upea parisuhde. Enää meillä on uskomaton parisuhde. 

Edelleenkään en halua luovuttaa ja edelleenkin haluan uskoa, että löydetään vielä paikkamme uudelleen. Eihän suhde voi edes olla pelkkää alkuhuumaa ja onnea. Kyllä mä sen ymmärrän. Mutta ei se voi olla tämmöistäkään. 

Jottain tarttis tehdä. 

Lisäys: nostin aikuismaisen hysteerisen kohtauksen tänään ja sellaisen dramaattisen itkuhepulin. Into kysyi rauhallisesti, että milloin mun menkkojen pitäisi alkaa. Tällä kertaa hän saattaa olla oikeassa. Voipi olla, että hormonimyrskyn alta kaikki näyttää taas paljon todellisuutta pahemmalta. Nimittäin ne menkat alkoi just nyt. En vaan taaskaan tiennyt niiden tulemisesta. 


Kommentit

Suositut tekstit