Se olis sekametelisoppaa taas tiedossa




 Kun mielessä pyörii sen tuhat asiaa, pitää ne ryöpäyttää ulos, vaikka sitä punaista lankaa ei löytyisi edes suurennuslasin kanssa. 

Päätin alkaa syömään keltarauhashormonia, jotta sais tuon vuodon vihdoin loppumaan. Ja taidan pitää kyseisen lääkkeen matkassani leikkaukseen saakka. Kaprilon ei pysäyttänyt vuotoa, eikä vielä Primolutkaan, mutta mulla vasta kolmas päivä menossa. 

Toivottavasti pian helpottaa. Olen todella väsynyt, eikä auta vaikka juon nyt sitä rautayrttijuomaa, jolla on karsea nimi. Edelleen toivun myös koronasta. Keuhkoissa on koko ajan tunne, että olisin vetänyt pari askia röökiä. Ja tämä voimattomuus luonnollisesti vaikuttaa ihan kaikkeen. 

Eilen uskaltauduin pienesti salille ja tänään menen tanssimaan, vaikka todennäköisesti joudun ottamaan aika iisisti sielläkin. Mutta kun se tekee päänupille niin hyvää ja mun päänuppi kaipaa nyt piristystä. 

Mun auto läpäisi katsastuksen, jee! Tosin siinä on nyt joku vika, joka on tullut korjauksessa. Kaveri tsekkaa sen tänään. Toivottavasti on joku sellainen, ettei mun tarvi taas olla ilman autoa. No mutta se selviää tänään töiden jälkeen. 

Lauantaina lähden poikieni kanssa Poriin viemään siskolle uunia ja moikkaamaan pikaisesti äitiä. Tehdään kolmistaan roadtrip ja käydään sitten kotimatkalla jossain syömässä. Saan kaverilta lainaksi peräkärryä ja Into saa asentaa sen paikoilleen hänen autoonsa. Mennään varmuuden vuoksi sen kanssa, kun tosta mun autosta ei nyt tiedä. Ihanaa, että esikoinenkin lähtee mukaan reissuun. Saadaan turista autossa ja hän pääsee pitkästä aikaa moikkaamaan sukulaisia. 

Hoksasin, että kuopuksen rippijuhlat on vain muutama viikko leikkauksesta. En muista kirjoitinko jo asiasta, mutta kirjoitan sitten toistamiseen. Leikkaus on 14.6 ja rippijuhlat 9.7. Mulla on aina ollut vetovastuu kaikista juhlista, juhlapaikan koristelusta, siivouksesta ja tarjoiluista. Nyt täytyy varmaan koittaa delegoida enemmän muillekin ja ehkä koittaa selvitä vähän vähemmillä tarjoiluilla. 

Hetken mielijohteesta varasin itselleni ajan kulmakarvojen pigmentointiin. Minä, joka olen ollut vannoutunut ”naturelli-Elli” ja jolla on hillitön neulakammo. Ensi viikolla se nyt kuitenkin tapahtuu. Hurjaa! 

Kaikkea muutakin tapahtumaa on ihan älyttömästi nyt lähiaikoina. Ensi viikolla on noiden kulmakarvojen Lisäksi yksi koulutus, sekä erään yhdistyksen hallituksen vuosikokous. Tavoitteeni on irrottautua tuosta hallituksesta, sillä koen ettei mulla ole sille mitään annettavaa. Olen hallituksessa rivijäsen, joten toivottavasti irrottautuminen onnistuu kivuttomasti. Tilalle haluaisin liittyä vapaaehtoiseksi SPR:n toimintaan. 

Lauantaina ystäväpariskunta tulee meille yökylään ja on tarkoitus vähän juhlia. 

Ensi viikolla on maanantaina toisen yhdistyksen pääsiäisjuhla ja sen jälkeen hallituksen vuosikokous. Olen tuon hallituksen puheenjohtaja ja siinäkin koen melkoista riittämättömyyden tunnetta. En halua lähteä hallituksesta, mutta haluaisin siirtyä puheenjohtajasta rivijäseneksi. Aion esittää asiani hallituksen kokouksessa. Maanantaille pitäisi varmaan myös jotenkin onnistua järkkäämään perinteinen pääsiäisen aarrekartta. Tai sitten sunnuntaille. Se itse asiassa taitaakin olla parempi vaihtoehto. 

Lauantaina tulee ainakin yksi, mutta todennäköisesti kaksi ja ehkä jopa kolme ystävääni yökylään. Ja heidän kanssaan olisi varmaan tarkoitus lähteä jonnekin yöelämään myös. Sitä ajatellen pitäisi tutkailla olisiko jotain kivaa tapahtumaa sille päivälle. 

Seuraavana maanantaina vien kaksi kummipoikaani ostoksille ja juhlistetaan esikoiseni synttäreitä. Saman viikon lauantaina on twerk- tanssikurssi. 

Seuraavan viikon viikonloppuna mennään todennäköisesti viikonlopuksi kylpylään ja lähdetään sieltä sunnuntaina vappua viettämään. 

Vapun jälkeisenä keskiviikkona lähdetään työkaverien kanssa Budapestiin ja tullaan lauantaina takaisin. 

Siispä näin maaliskuusta katsottuna huhtikuu vaikuttaa jo sangen täysinäiseltä, etenkin kun ottaa huomioon, että se on mun töissä yleensä se vuoden kiireisin kuukausi. 

Ah niin ja sitten vielä yksi asia: ollaan alettu ihan tosissamme Inton kanssa miettimään, että reissataan tänä vuonna Nigeriaan. Todennäköisesti lokakuussa. Sinne ei ihan niin vain mennä, joten senkin reissun järjestelyt pitäisi pian jo aloittaa. Siitä olen sekä innoissani, että kauhuissani yhtä aikaa. 

Tällainen vuodatus tähän väliin. 


Lisäys: hoksasin, että toukokuun lopussa on yksi mahdollinen viikonloppu, joten varasinkin kylpylän sinne. Jee 🤩















Kommentit

Suositut tekstit