Hääpäivän viettoa, osa I

Alunperin meillä oli tarkoitus lähteä jonnekin päin Eurooppaa pidennetylle viikonlopulle, mutta töiden ja opintojen vuoksi se ei valitettavasti ollut mahdollista. Niinpä päätimme matkailla Suomessa ja nopeasti huomasinkin, että voidaan lähteä melkeinpä mihin suuntaan tahansa ja silti löytää paikkakuntia, joissa en ole koskaan käynyt. Kotimaan matkailu kunniaan.

Järjestin omat työni niin, että pääsimme lähtemään Inton koulun jälkeen liikkeelle. Ensimmäinen etappimme oli Porvoo. Jokainen minut tunteva tietää, että olen todella nuuka. Minua ei tunteva luulee, että olen persaukinen. Ajan vanhalla autolla, ostan vaatteeni kirpparilta ja jos on pakko uutena, niin sitten Lidlistä tai Tokmannilta jne. Niinpä lienee selvää, että tämäkin reissu tehtiin matalalla budjetilla.

Saimme parhailta ystäviltäni S-ryhmän lahjakortin, jolla maksoimme tokan yön hotellin. Porvoossa kuitenkin yövyömme motellissa (motelli Online), joka osoittautui tosi kivaksi paikaksi (jos ei ole luksuksen perään).

Huoneessamme oli sängyt, jääkaappi, vedenkeitin, mikro, telkkari ja kylpyhuone. Erillisessä rakennuksessa oli yhteiskeittiö, jossa oli liesi ja välineinä paistinpannu ja kattila. Matkassani oli valmiiksi evästä, joilla päästiin alkuun. Söimme, lepäsimme hetken, vaihdoimme vaatteet ja lähdimme tutkailemaan Porvoota.

Porvoon vanha kaupunki on ihana. Todella, todella ihastuttava. Kävelimme myös keskustassa ympäriinsä ja nautimme. Kävelimme, höpöttelimme ja ihan vaan nautimme toistemme seurasta. Plus että minä tietysti napsin sen miljoona kuvaa.

Autolla ajelimme Lidliin hakemaan ruokavärkit. Mies valitsi pakastepitsan ja minä kreikkalaisen salaatin, jonka oheen paistoin jauhelihaa. Yhdessä kokattiin keittiössä ja syötiin sitten huoneessa.

Käytiin vielä kurkkaamassa motellin oma kuntosali, mutta se oli sen verran ankea, että treeni jäi erittäin lyhyeksi.

Into nukahti hyvin nopeasti, mutta minä valvoin liian pehmeän sängyn ja vieraan paikan vuoksi. Lopulta hoksasin poistaa petarin ja vihdoin sain unen päästä kiinni.

Aamulla syötiin aamiaista. Käytiin keittiössä paistamassa munia ja paahtamassa leipää. Into joi teetä ja minä purukahvia. Vatsat täynnä ja tyytyväisinä lähdimme vielä Porvoon näköalapaikalle (Linnanmäki?) ihastelemaan ennen seuraavaan paikkaan lähtöä.

Porvoo on upea paikka. Rakastuin siihen ihan kympillä ja aloimme haaveilla sinne muutosta. Olimme molemmat Porvoossa ensimmäistä kertaa ja tämä oli kyllä hieno kokemus.