Miten tästä suosta noustaan?





 Olin aivan varma, että vuosi 2022 tulee olemaan ihan älyttömän hyvä. Sen verran loisteliaat oli vuoden ensimmäiset päivät. 

Vaan kävikin sitten niin, että siitä alkoi sellainen alamäki, että olen jo aikoja sitten tippunut polvilleni ja polvet on kunnolla ruvella. 

Olen fyysisesti aivan raparanka. En ole voinut harrastaa liikuntaa koko vuotena muutamia pieniä ja varovaisia kotijumppia lukuunottamatta. Tänään olin kuntosalilla ja tuntui, että keuhkot lentää ulos kuntopyöräillessä ja jalat ei kestäneet laitteissa ihan pieniäkään painoja. Saas nähdä miten kipeä olen huomenna. Kävelylenkeilläkään en ole pystynyt käymään. 

Olen edelleen huonossa kunnossa ja heikko koronan jäljiltä. Lisäksi olen menettänyt viime aikoina paljon verta. Sekin tekee jokseenkin heikoksi. 

Pelko, epätietoisuus, epävarmuus, epätoivo, stressi, huoli, pettymys, paha mieli, suuttumus, katkeruus, viha, huoli ja paniikki. Siinä kai tuntemukset, jotka ovat jyllänneet mielessäni jo suunnilleen tammikuun puolesta välistä, vähän aikaisemminkin. 

On henkilökohtaisia ongelmia, terveyshuolia, työmurheita, parisuhdeongelmia ja mutkia matkassa jopa ystävien kanssa. Olen täysin jumissa itseni kanssa ja vaikka miten yritän tsempata, saan itkukohtauksia tämän tuosta ja jos en itke, niin sitten raivoan jostain ihan mitättömästäkin. Jouduin ostamaan miehelleni tällä viikolla kellonkin ihan vaan pyytääkseni anteeksi idioottimaista käytöstäni. Tai siis jouduin ja jouduin. Ihan itse keksin hyvitellä tekosiani, hän ei siihen vaatinut. 

Tänään aloin siellä kuntosalillakin itkemään. Totesin, että ollaan todella riskialueella, että iskisi taas masennus. Nyt täytyy havahtua. Kysyin Intolta olisko hänelle ok, jos menisin vähän itsekseni hengähtämään. Ja se oli ok. Eli lähden ensi viikolla pariksi yöksi omiin oloihini. Sellaiseen paikkaan, jossa tunnen aina jotenkin maadoittuvani. Itken siellä itsekseni silmät päästäni, puhdistan kehoani, meditoin, ulkoilen, saunon ja puhdistaudun. 

Toivottavasti se auttaa. Tai siis päätän, että se auttaa. Tästä päivästä lähtien päätän muutenkin keskittyä toipumiseen märehtimisen sijaan. Tässä on jo ihan tarpeeksi maattu tulen päällä. Nyt on aika toimia. 








Kommentit

Suositut tekstit