Rakkautta ja kokkailuja













 Olipa ihana eilinen. Tai no, eilinen iltapäivästä eteenpäin. Aamupäivällä nimittäin käytiin taas ”rakentavaa keskustelua” aiheesta ajankäyttö ja yhteinen aika. 

Intohan ei siis todellakaan ramppaa omissa menoissaan, käy ulkona, tai muutakaan, mutta kun se painaa hulluna töitä ja käy kuntosalilla, niin yhteistä aikaahan meillä ei ole nimeksikään. 

Tämä on periaatteessa mulle nykyään ihan ok. Olen tottunut asiaan ja hyväksynyt sen. Mutta en voi sietää miten Into painottaa yhteistä vapaapäiväämme ja miten hän puheillaan vuoraa kamelinpaskan kullaksi. Siis esimerkiksi kuvailee korulauseilla miten hän panostaa yhteiseen aikaamme ja miten hän tekee kaikkensa, että saadaan olla yhdessä jne. Ja käytännössä nukutaan yöt yhdessä (josta tästäkin hän aina muistuttaa miten upea asia se on) ja vietetään lauantait yhdessä. 

Totesin sitten eilen, että vaikka hän miten puheillaan kuvailisi asuntoamme valtavaksi linnaksi, on se silti kerrostalokaksio, eikä mun mieltä pysty manipuloimaan niin, että näkisin asuntomme linnana. Tai vaikka miljoona kertaa hokisin ajavani Bentleyllä, niin autoni on edelleen ikivanha Volvo, joka kuolee hetkenä minä hyvänsä. 

Juttu on siinä, että mulle meidän kaksio on vallan passeli ja mun Volvo on ihan paras. Toki haluaisin parisuhteellemme enemmän aikaa, mutta näin on nyt hyvä. Paskanpuhumista ja teeskentelemistä en vaan voi sietää. Ikinä, missään tilanteessa. 

Tämän keskustelun jälkeen päästiin viettämään tuota ihanaa ja ainokaista yhteistä päiväämme. Käytiin yhdessä ruokakaupassa ja voi että miten rakastan sitä. Siis vihaan ruokakaupassa käyntiä noin niinkuin yleensä, mutta olen aina nauttinut siitä suuresti Inton kanssa. 

Tultiin kotiin ja alettiin kokkaamaan. Se on myös ihan supernautinnollista tehdä yhdessä ja tehdään sitä aivan liian harvoin. Ihanaa, kun molemmat puuhailee omia hommiaan ja samalla jutellaan ties mistä, sekä hassutellaan. 

Kokkailun lopuksi söimme hyvin ja rentouduimme. Katsottiin leffaa ja oltiin vaan. Avattiin myös asiakkaalta lahjaksi saatu shampanjapullo ja nautiskeltiin kuplivaa. 

Mulla on poikkeuksellisesti tänäänkin vapaapäivä. Siis sunnuntaina. Into valmistautuu just töihin lähtöön ja mä mietin mitä kivaa keksisin. Taidan lähteä seikkailemaan jonnekin. 

Ja niistä kokkauksista vielä. Mä tein lasagnea ja ”rakkaalla lapsella on monta nimeä”- ruokabanaanijuttuja. Tostones on yksi nimi niille. Patacones on sama asia. Niin ja vihersalaattia. 

Into teki bravuuriaan, eli jollof rice ja lisäksi kanaa. Niin ja todella freshiä, sekä terveellistä smoothieta. 

En tiedä kiinnostaako nuo ruokahommelit ketään, mutta napsin eilen kuvia kokkailuvaiheista ja voisin tehdä niistä vaikka erikseen päivityksen jossain vaiheessa. 
















Kommentit

Suositut tekstit