Pääsiäinen














 Olen oikeasti aika ylpeä itsestäni. Sain prosessoitua riidan päässäni niin, että pääsin asiasta yli nopeasti. Tämä on huikeaa edistystä, sillä mähän riitelen hyvin pitkän kaavan mukaan. Joten hyvä minä! 

Eilinen olikin sitten älyttömän ihana. Hain esikoisen meille ja kuopus olikin mulla jo valmiina (lähti just Inton kyydissä isälleen). 

Meillä on perinteenä tehdä aarrekartta pääsiäisenä ja se tehtiin nytkin. Ilmoitin pojille, että jään eläkkeelle aarrekartan teosta sitten, kun vanhempi täyttää 50 😁

Tehtiin hyvää, mutta superhelppoa ruokaa. Uusi työni on aikaansaanut sen, että en jaksa ollenkaan panostaa kotikeittiössä. Enkä kauheasti siivota. Perussiisteys pitää olla ja jotain helppoa ruokaa teen toki, mutta että käyttäisin vielä tuntitolkulla puuhastelemiseen, kokkailuihin ja leipomisiin… en hitossa. 

Niinpä meillä oli ruokana jauheliha- ja kanapihvejä, pippurikermakastiketta, ranskalaisia ja salaattia. Jokaiselle jotakin ja ilman suurempia ponnisteluja. Jälkkäri meillä on vakio: vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja suolapähkinöitä. Mä olen tämän kuun ollut syömättä makeisia, joten venytin (toistamiseen) rajoja ja söin jäätelöä, mutta ilman karamellikastiketta. 

Ruuan jälkeen vanhempi meni levolle (tekee yötyötä koko pääsiäisen), nuorempi meni pelaamaan jalkapalloa, mä lähdin lenkille koiran kanssa ja Into jäi opiskelemaan. Sitten kokoonnuttiin vielä koko köörin kanssa sohvalle syömään sitä jälkkäriä ja katsomaan hetken telkkaria ennen kuin lähdin viemään vanhempaa kotiinsa. 

Yksinkertaista, rentoa, rauhallista ja ihanaa. Ja nyt Into lähti koko päiväksi töihin ja kuopus isälleen. Mulla on koko päivä aikaa olla ihan itsekseni kotona. Ajattelin tehdä kehonhuoltoa ja siivota vähän. Pestä pyykkiä. Ehkä käydä kävelyllä. Muuten vaan olen ja möllötän. Katson telkkaria, luen kirjaa, kuuntelen musiikkia ja rauhoitan hermostoani. I-H-A-N-A-A ❤️

Huomenna mun on pakko tehdä vähän töitä, sillä hoksasin etten muuten ehdi saamaan yhtä kakkutilausta ajoissa valmiiksi. Mutta se on huomenna se. 


Kommentit

Suositut tekstit